•Basit matematiksel operatörler (Çarpma, çıkarma, bölme, toplama ve Mod alma) normal olarak -,+,%,* ,/ gibi semboller kullanılarak yapılmaktadır.
•Math Sınıfı için herhangi bir kütüphane tanımlamasına gerek yoktur.
•Math sınıfı altındaki metotlar ve özellikleri şunlardır.
Math.abs() | Sayının mutlak değerini bulur. |
Math.ceiling() | Sayıyı yukarı doğru yuvarlar. |
Math.exp() | e üst değerini (üstel) hesaplamak için kullanılır. |
Math.floor() | Sayıyı aşağı doğru yuvarlar. |
Math.log() | e tabanındaki logaritmayı hesaplar. |
Math.log10() | Sayının 10 tabanlı logaritmasını hesaplar |
Math.max() | İki sayıdan büyük olanını bulur. |
Math.min() | İki sayıdan küçük olanı bulur. |
Math.pow() | Sayı üst alma işlemini yapmak için kullanılır. |
Math.round() | Sayıyı en yakın tamsayıya çevirir, |
Math.random() | Rastgele sayı üretir |
Math.sqrt() | Karakökönü alır. |
Math.acos() | Sayının ters kosinüsünü hesaplar. Sayı -1,+1 arası olmalı. |
Math.asin() | Sayının ters sinüsünü hesaplar. |
Math.atan() | Sayının ters tanjantını hesaplar. |
Math.atan2() | x ve y kenarlarının birim çemberdeki üçgenin açısını bulur. |
Math.cos() | Açının kosinüsünü verir. |
Math.cosh() | Açının hiperbolik kosinüsünü hesaplar. |
Math.sin() | Açının sinüsünü verir. |
Math.sinh() | Açının hiperbolik sinüsünü hesaplar. |
Math.tan() | Açının tanjantını verir. |
Math.tanh() | Açının hiperbolik tanjantını hesaplar. |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| public class MatematikOperatorler { public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub //Abs Sayının mutlak değerini bulur. double sayi1 = - 124.23 ; String Mutlak = Double.toString(Math.abs(sayi1)); System.out.println( "Mutlak: " + Mutlak); //Ceiling Sayıyı yukarı doğru yuvarlar. double sayi2 = Math.ceil(sayi1); String YukariYuvarla = Double.toString(sayi2); System.out.println( "YukariYuvarla: " + YukariYuvarla); //Exp e üst değerini (üstel) hesaplamak için kullanılır. double sayi3 = Math.exp( 1 ); String EUstel = Double.toString(sayi3); System.out.println( "EUstel: " + EUstel); //Floor Sayıyı aşağı doğru yuvarlar. double sayi4 = Math.floor( 28.98 ); String AsagiYuvarla = Double.toString(sayi4); System.out.println( "Asağı Yuvarla: " + AsagiYuvarla); //Log e tabanındaki logaritmayı hesaplar. double sayi5 = Math.log( 10 ); String LogE = Double.toString(sayi5); System.out.println( "Log E: " + LogE); //Log10 Sayının 10 tabanlı logaritmasını hesaplar double sayi6 = Math.log10( 10 ); String Log10 = Double.toString(sayi6); System.out.println( "Log 10: " + Log10); //Max İki sayıdan büyük olanını bulur. //Min İki sayıdan küçük olanı bulur. int s1 = 99 ; int s2 = 88 ; String Maksimum = "Maksimum: " + Integer.toString(Math.max(s1, s2)); String Minimum = "Minimum: " + Integer.toString(Math.min(s1, s2)); System.out.println( "Maksimum: " + Maksimum); System.out.println( "Minimum: " + Minimum); //Pow Sayı üst alma işlemini yapmak için kullanılır. int taban = 3 ; int us = 4 ; String Kuvvet = "Kuuveti: " + Double.toString(Math.pow(taban, us)); System.out.println( "Taban: " + taban + " us: " + us + " Sonuc: " + Kuvvet); //Round Sayıyı en yakın tamsayıya çevirir, String Yuvarlama = Double.toString(Math.round( 28.88 )); System.out.println( "Yuvarlama: " + Yuvarlama); //Sqrt Karakökönü alır. double sayi = 99 ; String Karekok = Double.toString(Math.sqrt(sayi)); |
System.out.println( "Karekok: " } |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder